Mapa webu
    Letectv?z  Flight.cz  V?a.cz  L-39 Výcvikový systém  L-39 - Czech Jet Team  www.plachteni.cz  Letecké filmy 

Žatecký slet je jednou z nejnavštěvovanějších akcí regionu. Jeho konání finančně podporuje Královské město Žatec.

Letecký bazar

PRODÁM: Walkerjet HH200 - nálet 15hod, top stav, od výrobce napevno podvozek s velkými koly,vrtule Helix,létaný cca 5x do roka.Nevyužitý stroj.Stáří cca 3roky,v provozu od 2015,kupovaný nový.Cena 65tis. Více info emailem

.

Vstupte do bazaru

Letecká fotogalerie

Ty nejlepší letecké fotografie najdete na stránkách Airplane-pictures.net. Denně nové fotky.

Jak se stát dopravním pilotem- často kladené dotazy- FAQ
24.1.2007 - Petr Kubečka

V diskusi pod článkem Jak se stát dopravním pilotem se během dvou let nahromadila spousta dotazů, často překvapivých, které se opakovaly. A protože diskuse obsahuje více než 600 příspěvků a stává se nepřehlednou, zde je shrnutí těch nejčastějších otázek a odpovědí.

1. Jaké jsou v Čechách možnosti, když se chci stát dopravním pilotem? Na jakou školu jít po základni škole, abych se mohl stát profesionálním pilotem?

Pro pilotní povolání budete potřebovat především znalosti z matematiky a angličtiny- z toho vychází nejlépe střední škola technického směru nebo gymnázium. Podmínkou je maturita. Získávat potřebné kvalifikace můžete až od 18 roků, létat na větroni však můžete v Aeroklubu již od patnácti.

Jsou dvě možnosti jak udělat veškeré kvalifikace potřebné pro profesi pilota dopravního letadla (teorii ATPL, CPL, MEP, IR, IFR-angličtinu):

První možností je udělat si maturitu a pak si postupně získávat všechny potřebné kvalifikace v modulových kurzech, které nabízí soukromé letecké školy v Čechách i v zahraničí.

Druhá možnost je, že po maturitě nastoupíte na ČVUT, obor profesionální pilot a výcvik si uděláte při studiu v integrovaném kurzu (vše v jednom).

Modulový a integrovaný výcvik je vysvětlen v již zmíněném článku Jak se stát dopravním pilotem.

2. Jak dlouho trvá celé studium a výcvik?

Modulový kurs: Pokud Vás nebudou omezovat peníze a jiné nepředvídatelné okolnosti, tak je možné veškeré kvalifikace získat během dvou let.
Integrovaný výcvik: Standardní doba integrovaného výcviku v bakalářském studiu na ČVUT je 3,5 roku (7 semestrů).

3. Kolik peněz potřebuji na výcvik, abych mohl být zaměstnán jako dopravní pilot?

Pokud si zvolíte cestu integrovaného výcviku, tak je dobré mít peníze pohromadě, protože praktický výcvik probíhá současně se školou. Tuto částku odhaduji přibližně na 1.200.000,-Kč. V případě, že si děláte kvalifikace formou modulových kurzů, tak se dá ušetřit spousta peněz výběrem levnějších leteckých škol. Musíte ale počítat, že se zřejmě dostanete do situace, kdy každou kvalifikaci budete muset dělat v jiné letecké škole. V tomto případě si dovolím odhad, že pokud budete opravdu šikovní, tak Vám na kompletní výcvik bude stačit přibližně 800.000,-Kč.

4. Vyjde celková cena získání licence ATPL levněji v USA než v ČR?

Ano, určitě vyjde, ale pokud si uděláte průkaz s platností FAA (Federal Aviation Administration- Federální úřad pro letectví), tak budete mít velký problém s tím, aby Vám ho v Evropě uznali. Dobré řešení je si udělat průkaz v USA, ale s platností JAA (Joint Aviation Authorities, což je mezinárodní letecký úřad sdružující letecké úřady většiny evropských států).

5. Jaký je plat dopravního pilota?

Záleží k jaké společnosti nastoupíte. Nástupní plat pilota, který jde létat jako nováček na ATR nebo B-737 se pohybuje zhruba okolo 60.000,-Kč čistého.

6. Znamená to, že dopravním pilotem letounů se může stát v podstatě kdokoli, kdo tomu věnuje úsilí, čas a peníze?

V podstatě ano, ale pouze za předpokladu, že projde zdravotní prohlídkou 1.třídy na ÚLZ (Ústav leteckého zdravotnictví). Prohlídka v Ústavu leteckého zdravotnictví je rozsáhlá a důkladná, viz. tento článek nebo diskuse zde.

7. Nosím brýle, můžu se stát pilotem nebo nemám šanci?

Rozhodně šanci máte, protože brýle jsou v dnešní době zcela obvyklé, ale je zde také jistě určitý limit, který je ÚLZ ochotno tolerovat při vydávání zdravotní způsobilosti ať už první či druhé třídy (viz. tento komentář), ale s touto otázkou bych se přeci jen raději obrátil přímo na Ústav leteckého zdravotnictví, kde vám tuto informaci sdělí.

8. Mohu mít plomby, když se chci stát pilotem?

Ano, plomba není problém, popravdě řečeno ukažte mi člověka, který žádnou nemá a je mu více jak 15let.

9. Jsou součástí prohlídky psychotesty?

Ano. Zkušenost z této prohlídky najdete v komentáři zde nebo zde.

10. Co znamenají zkratky pilotních kvalifikací?

Na Wikipedii najdete Seznam leteckých zkratek.

11. Kde se dozvím další informace o výcviku dopravního pilota?

Nejrozsáhlejším a nejaktuálnějším zdrojem informací je internet. Z českých serverů se výcviku dopravního pilota věnují následující:

Žatecké UL info:

Aeroweb:

Software a literaturu potřebnou pro pilotní výcvik najdete v Pilot shopu.

Tento článek je trvale uložen v archívu v sekci: Letecký výcvik

1 sukhoi  (25. 1. 2007, 12:17)

Neexistuje jen CVUT,obor je i v Brne na VUT,Ostrava VSB a taky v Ziline

2 Packa21  (22. 2. 2007, 11:18)

vynikající článek

3 Tomáš  (27. 9. 2008, 20:25)

Ahoj piloti, měl bych dotaz ohledně peněz, kterých se musí vrazit do splnění snu být pilotem, jsem student gymnázia a studium mi zabírá většinu času, a tak nemám moc příležitostí si vydělat víc peněz a částka pro výcvik je příliš vysoká. Existuje tedy něco jako studenská půjčka, která by mi pokryla náklady na výcvik? Myslím, že plat pilota je dostatečně vysoký na to aby se po zahájení kariéry dalo splácet z něj. Děkuji za odověd.

4 Pepa  (6. 3. 2009, 20:09)

8. Mohu mít plomby, když se chci stát pilotem?
Ano, plomba není problém, popravdě řečeno ukažte mi člověka, který žádnou nemá a je mu více jak 15let.

Mne je 16 a zadnou blombu nemam :D...

SKVĚLÝ ČLÁNEK

5 wewerka  (13. 5. 2010, 20:18)

To Pepa: Hochu, mě je 22 a žádnou plombu nemám =D

6 ondra  (18. 9. 2010, 18:19)

ahoj je mi 13 nemam pichany usi neake ty blomby mam ale s podzvukovou stihackou bych mohl letat?

7 vanya  (12. 11. 2010, 20:35) - IP: 82.100.5.252

cau je mi 14 a letadla miluju a chci byt pilotem a co chci tak toho dosahnu =))))

8 dawe  (21. 2. 2011, 15:05) - IP: 82.145.208.56

zdravim.mám dotaz.rozhoduju se jestli si vzít úvěr pro výcvik na dopravního pilota,ale než do něčeho vubec pustím,tak by mě zajímalo jaká je v současné době po pilotech poptávka,nebo jaká je šance dostat práci u nejakych aerolinií abych byl vůbec schopnej ten úvěr platit.předem děkuji za odpověď.

9 Honza  (21. 2. 2011, 21:54) - IP: 78.108.148.254

Milý dawe, poptávka po pilotech jde po sinusoidách, těžko předpovídat vývoj v budoucnu... Situace v česku je poměrně mizivá,ale šance je. Pokud jsi bez závazků a nebojíš se létání i v dalekých zemích (Afrika,Asie) tak získat práci pilota tam, je poměrně jednoduší než tady, hlavně kvůli větší poptávce...

Pokud jde o mě do nějákých milionových dluhů (pokud nemáš rezervní plán jak je zplatit) bych se nepouštěl,, něco jiného je si třeba půjčit na poslední licence jako MEP,IFR, když už budeš vědět jestli máš někde šanci se uchytit.
Toť můj názor

10 dawe  (2. 3. 2011, 17:42) - IP: 83.208.241.114

Mockrát děkuji za odpověď.ještě mám jeden dotaz.Jak dlouho platí jednotlivé licence(CPL,ATPL,TYPOVKA) a co obnáší jejich obnovení??

11 IP TEST   (3. 3. 2011, 22:59) - IP: 195.3.144.178

tuk

12 Honza  (3. 3. 2011, 22:59) - IP: 78.108.148.254

Spíš byhc tě přesměroval sem : (čti diskuzi !) http://www.laazatec.cz/clanek464.html

tady máš názory hoodně lidí kteří si tím prošli, jejich zkušenosti a hlavně rady. Myslím že tu je zodpovězené fakt všechno.

Příspěvků je sice hodně, ale tady by se aspon mohla prozkoumal tvoje první vlastnost kterou jako pilot musíš mít - trpělivost...

13 Syki  (15. 6. 2012, 9:57) - IP: 77.240.176.172

Rád bych věděl jaké vzdělání je zapotřebí? Díky za odpověď.

14 Adam   (15. 6. 2012, 10:20) - IP: 88.100.222.132

to Syki: Jakékoliv, ukončené minimálně maturitou. Podle mě je ale lepší nějaký technický obor, než např. obchodní akademie apod.

15 dominik  (18. 6. 2012, 0:06) - IP: 90.176.109.161

Dobrý den, měl bych dotaz jak je to s tetováním? Jsem trošku na pochybách ať mi nestrhnou nějaké body nebo tahle, protže nevím jestli to nebudou brát jako za sebepoškozování. Byl bych rád kdyby jste mi s tímhle mohli poradit ............. .................. předem děkuji za odpověď.

16 Adam  (18. 6. 2012, 7:35) - IP: 88.100.222.132

Tetování může být problém při výběrovém řízení k dopravci, pokud je na viditelném místě (předloktí,krk apod.)z důvodu reprezentace zaměstnavatele.

17 african  (20. 6. 2012, 12:27) - IP: 178.41.209.105

nazdar ja som v leteckej skole a mam tetovania aj na predlaktiach a nikto to tam neriesi..dokonca som sa pytal v aerojobe a povedali pokial niesu pre teba problem dlhe rukavy tak to neriesia..PPLko som spravil na prvy krat a skoro vsetko som mal na 100%..takze pamataj si na jedno..dolezitejsia je tvoja odbornost a co vies..a zase moj druhy nazor..kym dokoncis vycvik tak si tetko zmazes aj nejakym kremom..uz teraz je technologia tak vpredu ze laser ti to uplne zmaze..ale zase na druhej strane ja som na moje kerky hrdy..hawk

18 Ondra  (25. 6. 2012, 8:37) - IP: 80.250.2.234

Tohle uz se jednou sahlodlouze probiralo. Tetovani nesmi byt videt. Jestli mas potetovanou ruku, pocitej s tim, ze budes mit problemy. Mluvim ze zkusenosti, nastesti ne vlastnich, mam jen zakrytelne tetovani na rameni, ktere nejde pod kratky rukav. Tetovani na predlokti, na ruce atd, tak to zapomen na to, ze pujdes treba do Travel Service, k WizzAiru, easy Jet ci Ryanair, tam je to striktne zakazano.

19 Sonic Sky  (25. 6. 2012, 12:45) - IP: 46.183.64.59

Nevím jak jinde, ale v TVS je dost potetovaných a to i kapitánů :-) jde spíš o to zda něco umíš než jestli máš obrázek na ruce :-)

20 african  (25. 6. 2012, 17:11) - IP: 178.41.185.187

konecne normalna rec od inteligentneho cloveka..sam mam tetovania a dost sledujem situaciu okolo toho..cital som aj americke fora a fora v inych krajinach kde sa toto riesi lebo je to velmi diskutovana otazka..v americkom fore sa jeden kapitan vyjadril na dotaz o tetovani..odpovedou typu.."co maju obrazky na tele spolocne s tvojou odbornostou??"samozrejme ze tam nepojdem s potetovanou hlavou..ale z aerojobu mi odpisali ze pokial mam tetovania aj na predlaktiach a nevadia mi dlhe rukavy maju to na haku..okrem ineho pokial to niekomu fest osobne vadi..laser to krasne odstrani ze mate ciste ruky..ale to je uz ina tema.napr ja som na moje tetka hrdy,ale keby mi moj zamestnavatel povedal ze ma zobere ale musim si to dat odstranit tak si to dam odstranit.ale zatial to neriesim lebo nikam nenastupujem..:-)))

21 Adam  (26. 6. 2012, 7:14) - IP: 88.100.222.132

No nevím, co bylo na mé či Ondrově odpovědi neinteligentní. Přečti se znovu, co ti napsali z aerojobu. Zřejmě by tě nenechali chodit v košili s krátkými rukávy. Proč asi? Nikdy jsem u výběrového řízení nebyl a ani nebudu, je to jen můj názor, ale myslím, že když děláš výcvik, tak je fakt všem jedno, jestli jsi potetovaný od hlavy až k patě nebo ne, ale zaměstnavatel to podle mě bude řešit. Pokud budou vedle sebe dva stejně dobří piloti a jeden bude potetovaný na fakt viditelném místě, koho vyberou? Taky mám tetování, ale musel bych chodit do půl pasu nahý, aby ho někdo viděl.

22 african  (26. 6. 2012, 8:39) - IP: 178.41.185.187

chalani vsetci co mate tetovania nerobte si pilotaky..ste nezamestnatelny..mam spravu ze vo svete ostane iba ryanair travel a neviem co este..a ti tetovanych neberu..vlastne tetovanych nikde nechcu..kurva zivot..a pre tych co mate kvalifikacie zahodte ich.ked mate tetovania su vam nanic

23 Ondra  (26. 6. 2012, 13:23) - IP: 80.250.2.234

Moc pekny pristup. Nezapomen, ze to co napises, jde s tebou Tome a je jedno po kolika letech. Opravdu inteligentni vyjev.

Nicmene, pokud me pamet neklame, mas PPL, ze? Tak az doletas neco vice, tak to zkus u Aerolinii a pak poreferuj, jak to dopadlo. At nemusis priste psat takovou afektovanou hovadinu, jako jsi napsal vyse.

Ja mluvim ze svych zkusenosti, Sonic take, takze evidentne je cesta nekde mezi, protoze on leta jako dopravak v Travelu, ja jsem se pohyboval spise mezi mensimi spolecnostmi ala Aerotaxi a dalsi, kde toto pravidlo platilo naprosto striktne a jasne.

Ja mam tetovani na rameni, zakrytelne rukavem. Kdyz jsem si ho pred 12-ti lety nechal udelat, pripadalo mi to jako nejlepsi vec na svete, ale dneska, no radsi bych ho nemel, ale nijak si to neberu.
A ptali se me na nej nekdy? Ano, ptali ! Budes se divit, ale ptali. A nejen v letectvi, ale kdyz na to narazime...

A AeroJob? Tam jsi dojna krava! Dokud nebudes jednookej a pidlorukej, odkejvaji ti cokoliv !

To jen pro vystrizliveni. Letam pravidelne, kazdy tyden, cele weekendy s lidmi. A narozdil od Sonica, na me koukaji celou dobu, protoze vzdy jeden sedi vedle me a dalsi za mnou. Sice to neni o tom, jestli mam pokerovanou ruku a nebo ne, ale precijen to nepusobi uplne dobre.

Muj nazor, jestli mas jiny, mas, je to dobre a jdi do toho, uvidis sam.

A nebo se drz sve rady, kterou jsi napsal vyse a sbohem a satecek...

24 Sonic Sky  (26. 6. 2012, 14:40) - IP: 37.188.145.157

Je to tak jak Ondra říká. Já sice žádné tetování nemám ani nic neplánuji, ale v TVS je to fakt každému jedno. Hlavně abys měl typovku na B-737, byl ochoten nastoupit za minimální plat třeba do Tramtárie bez diet, do ničeho se nepletl a držel ústa.
Pak tetování není problém :-)
V jiných company to problém může být.
Jinak ta poznámka k Aerojobu je docela trefná :-)
Ahoj a happy landings :-)

25 african  (26. 6. 2012, 16:03) - IP: 178.41.185.187

chalani tak v tom pripade zakladam letecku spolocnost air tattoo a berem len tetovanych..ale prosim vas do nicoho sa neplette a lietat sa bude vo vojnovych oblastiach..:-DDDD

PS:sonic paci sa mi tvoj zmysel pre humor.
PS1:Ondra neber to zase tak vazne a osobne..ja to viacmenej myslim aj ako srandu a nezerem to.moja cesta pilota je tak dlha a daleka ze bohvie aka bude situacia za 5 rokov..alebo za 10 rokov..

26 Sonic Sky  (26. 6. 2012, 17:53) - IP: 46.183.64.59

africane ty si myslíš, že si dělám legraci, ale TVS fakt létá do válečných oblastí, kde ti neplatí životní pojistka.
Když se to jednomu kapitánovi nelíbilo, bylo mu řečeno, "že takých mi tu něpotrebujem" :-)
Takže myslím, že ten Afganistán nakonec odletěl :-)

27 African  (26. 6. 2012, 22:26) - IP: 91.191.116.231

Zle som sa vyjadril..mal som na mysli tvoju frazeologiu..odpust mi to..:-))

28 Pavel Mácha  (28. 6. 2012, 0:53) - IP: 184.22.125.132

Ale ale wow!! Copak se tu stalo? Najednou se tu píše pravda a holá pravda? Tetování je fakt, ale fakt špatná věc! U normální průměrné letecké firmy není NIKDY přijato a tomu věřte! Pokud je přijato, je to něco za něco - opravdu stojí za to lítat pro kaskaderskou firmu?? Br........... už jen lítat je risk - na 99.9% přistanem a to víme všichni že jo.. Proč se ještě nechat nutit lítat do oblastí, kde se to řeže?? Stojí to fakt za to tetování? Znovu opakuji: Kluci, pokud máte tetování a chcete lítat pro seriozní zaměstnavatele kterým nejde jen o prachy, investujete do laseru a jeho odstranění!! Věřte, že pro normálního manažera je pilot s tetovaním úchylným člověkem, ba přímo kriminálníkem! A tento manažer Vám práci nikdy nedá.. berte to ta jako dobrou radu, každý strůjcem svého štěstí......

29 african  (28. 6. 2012, 9:14) - IP: 178.41.185.187

sevas Macha uz som myslel ze sa nevyjadris..BTW..ja sam som manazer..

30 Pavel Mácha  (29. 6. 2012, 0:37) - IP: 184.22.125.132

Pakliže seš managor, tak Ti není třeba vysvětlovat, že názor na tetů nemá vůbec, ale vůbec nic společného s tím, co si o něm myslíš Ty. Osobně jsem totání demokrat a ať si dělá kdo chce co chce, na tělo si namaluje třeba několik obrazů v několika vrstvách, je mi to srdečně jedno. Jenže mě jako manažera platí zákazník a v UK je to z drtivé většíny KONZERVATIVNÍ zákazník, který by s potetovaným pilotem v životě do letadla nesedl.. A co mám jako manažer asi dělat, když od toho konzervativného zákazníka chci za svezení peníze? A co mám dělat, když je nedostanu a nebudu moc zaplatit výplatu potetovanému pilotu, pronájem a pojistku za éro? A o tom to je - pilot s viditelným tetováním u mě neprojde a slib že bude nosit dlouhé rukávy taky neplatí. Maximální místo kde ho může mít, je na prdeli :)) Tam je jakž takž jistota, že se to zákazník nedozví :))

31 Sonic Sky  (4. 7. 2012, 12:30) - IP: 85.162.93.188

Pro Ondru a ostatní : Air Baltic teď nabízí typový výcvik na B-737 za 9900 Eur !!!!
To je skvělá nabídka a pro zajímavost TVS teď bere zase 16 nových pilotů samozřejmě s typovkou.
Happy landings :-)
Pak že to nejde :-)

32 Michal   (1. 10. 2012, 17:22) - IP: 188.92.13.228

Ahoj, mám otázku do kolika dioptrií se můžu stát pilotem.. mam půlky ,ale chtěl bych vědět kolik je amx díky všem :)

33 Ondra  (2. 10. 2012, 11:15) - IP: 80.250.2.234

Jestli tě zajímá medical a vše okkolo, včetně dioptrií, tak jsem sepsal svojí anabázi na ULZ. Na konci článku je odkaz na aktuální znění zákona, kde si můžeš podrobně přečíst co musíš splnit a jaké jsou limity.

Viz: http://www.dreamer.cz/blogs/?p=391

Tak snad ti to pomůže :)

34 Martin  (28. 10. 2012, 15:52) - IP: 80.188.63.66

Ahoj chtěl bych se zeptat,chtěl bych dělat pilota a nevím na jakou střední školu,ale moc se mi nechce na gymnázyum tak prosím nějakou jinou.
Předem moc děkuju

35 Ondra  (29. 10. 2012, 12:29) - IP: 80.250.2.234

Asi stokrát je v diskuzíc h tahle otázka zodpovězena, takže ještě jednou - je úplně jedno z jaké školy je maturita, ale musí být minimálně ta.
nechceš-li na gympl, jdi třeba průmyslovku, je to šumák...

36 Martin  (2. 11. 2012, 19:01) - IP: 80.188.63.66

Ahoj takže teda můžu jít klidně na HOTELOVKU a když budu mít dobré známky tak mě vemou?A abych měl ještě větší šanci tak jsem si udělal už školu a můžu řídit nějaká letdla už sám..... Díky :)))

37 Ondra  (4. 11. 2012, 18:01) - IP: 90.177.152.91

Na známkách nezáleží, musíš mít minimálně maturitu.
Druhou část jsem nějak nepochopil, jak jsi to myslel.

38 Martin  (9. 11. 2012, 21:42) - IP: 80.188.63.66

No myslel jsem to tak že je mi už patnáct a že už si dělám papíry na letadlo zatim teda teorii ale za chvíli už jdu létat.A na stránkách ČVUT je napsáno že papíry jsou výhodou takže to znamená že mam větší šanci.

39 Cpt.Honza  (6. 3. 2013, 20:03) - IP: 217.196.212.188

Půjdu na školu kde letecký výcvik stojí 900 000,- obecně se školy platí měsíčně nebo najednou ? Díky za odpověď. :)

40 F/O Sonic Sky  (6. 3. 2013, 23:56) - IP: 70.73.140.82

Cpt. Honzo,
zaplatit můžeš najednou, v hotovosti, po částech ....jak budeš chtít. Osobně jsem ještě neslyšel o žákovi, co by TO zaplatil najednou :-) Proč taky :-)

41 F/O Ondra  (7. 3. 2013, 8:53) - IP: 80.250.2.234

No Honzo, jestli seženeš školu, kde výcvik dopravního pilota celkem vyjde na 900 000 Kč, prosím dej mi vědět, která to byla, příjdu se podívat s transparentem a budu koukat s otevřenou pusou, protože za tuto cenu to dnes již neseženeš :)

42 Ziby  (4. 4. 2013, 11:59) - IP: 88.100.39.203

Ahoj. Je mi 16 jsem ve druhém ročníku na gymnáziu. Mohu se zeptat, jak je to v současné době s pracovními místy pro piloty a jaký je cca nástupní plat? Za dva roky budu maturovat a chtěl bych jít na ČVUT v Praze na pilota. Peníze na studium mi nejspíše poskytnou rodiče a nechci, aby to pak bylo k ničemu.A na to ČVUT se dělají přijímačky?Nebo podle čeho se vybírá. Díky.

43 Ondra  (8. 4. 2013, 9:14) - IP: 80.250.2.234

pokusím se ti odpovědět na otázky:

1) S místy je to špatné, ale kdo chce, nakonec létá. nejde predikovat, že se bude brát tehdy a tehdy, tolik a tolik. Je to prostě o tom to zkusit.
2) Plat tě nemusí zajímat :) Ale jinak je to v rozmezí 25 000 - 250 000, vše záleží. Tohle se nedělá kvůli penězům, ale kvůli lásce z létání.
3) Standardní příjmací řízení na ČVUT, Profesionální pilot nemá žádné speciality.

44 Ziby  (17. 4. 2013, 11:37) - IP: 77.95.41.160

No o penize se musim zajimat, protoze ty penize rodicum zrejme budu muset vratit :-D. Prijimaci rizeni snad nejak zmaknu, nastuduju z ceho se zkousky skladaji.Spise by me jeste zajimalo, zda je nejaka moznost, jak bych se predpripravil na tuto profesi?Budu mit nejake vyhidy ci ulevy, kdybych zacal ted letat na mensich strojich?

45 Ondra  (17. 4. 2013, 13:51) - IP: 80.250.2.234

Každej začal na malých strojích :D Naprosto každý z pilotů, takže tam nedostaneš vůbec nic. A popravdě, to že nalítáš 2000 hodin někde nad pralesem TVS naprosto nezajímá, spíše naopak, máš jiné návyky, než co budou chtít.
Jinak nikdo ti profesi negarantuje, naopak, musíš mít prostě štěstí a věz, že ze začátku to bude bída s nouzí, tak to prostě je. Takže asi tak :)

46 Ziby  (22. 4. 2013, 19:33) - IP: 88.100.39.203

Tak tedy děkuji , snad mi to vše vyjde :-D

47 Michal Tůma  (13. 8. 2013, 18:42) - IP: 94.127.130.122

Ahoj, jak jen začít...
Je mi 13 let a poslední dobou mě strašně začínají zajímat letadla. Chtěl bych jednou být profesionální dopravní pilot ČSA, nebo Travel Service. Ovšem, mám jeden problém. Původně jsem chtěl dělat STEWARDA, ale víc mě chytl zájem o to, být pilot. Jdu do osmé třídy, takže pomalu bych se měl rozhodovat. Má cenu jít na střední školu cestovního/dopravního ruchu, kdyby mi v ÚLZ Certifikát s tím, že jsem zdravotně způsobilý nedali? V tom případě bych začal makat na stewarda. Za každou cenu bych chtěl pracovat na palubě dopravního letounu. To možná ta láska k lítání.
Prosím, odpovězte někdo, rád bych věděl, co dál. Nemám koho jiného se zeptat

48 Michal Tůma  (13. 8. 2013, 21:01) - IP: 94.127.130.122

+ ještě jedna věc, která mě opravdu tíží, ale překonávám ji. Mám astma. Vadí to? Dokážu i přes toto získat Medical Certificate Class 1? Prosím odpovězte někdo, je to pro mě důležité. Ať vím, jestli má cenu se do něčeh pouštět

49 Ondra  (15. 8. 2013, 10:11) - IP: 80.250.2.234

je jedno, na jakou školu půjdeš, jen prostě musíš mít maturitu jako minimum.
Pokud nejsi na vozejku, epileptik a nebo něco takhle tvrdého, tak nevím, proč bys nedostal jedničku. Astma není problém.
Na ATPL ti stejně musí být 21, takže vklidu studuj, jakmile doděláš maturitu, vrhni se do toho naplno, ale předem říkám, že to stojí dost peněz, ale to už víš. takže pokud máš bohaté rodiče, přeji hodně štěstí :)

50 Michal Tůma  (18. 8. 2013, 18:09) - IP: 94.127.130.122

Poslední věc, než se do všeho vrhnu. Prosím, rád bych věděl, zaplatí nějakou třeba i minimální částku škola, pokud budu úspěšný, nebo v podobných případech? Rodiče zas tak bohaté nemám, proto potřebuji vědět co vše je třeba obětovat, atd...

51 Sonic Sky  (18. 8. 2013, 20:03) - IP: 81.253.12.183

Nikdo ti nezaplatí vůbec nic, ani sebemenší částku.
Pokud do toho investuješ třeba 2 miliony ze svého a žádná společnost tě později nepřijme, tak prostě o vše přijdeš. Platnost kvalifikací je omezená a prodlužování stojí další nemalé peníze.
Bohužel takové případy se v poslední době začínají objevovat.
Na trhu je momentálně velký přebytek pilotů.

52 Michal Tůma  (20. 8. 2013, 9:27) - IP: 94.127.130.122

Ok, díky moc

53 Maria  (24. 8. 2013, 17:44) - IP: 91.221.2.1

dobry den,rada bych vedela v kolika letech jdou piloti osobnich letadel do duchodu.Dekuji za odpoved.M.

54 Honza  (5. 9. 2013, 18:40) - IP: 80.243.104.224

Me se moc nech na gymnazium tak se ptam na jakou stredni v Praze ?

55 Vašek  (14. 9. 2013, 16:58) - IP: 78.24.8.42

Dobrý den, rád bych se zeptal, jestli je možné létat jako dopravní pilot, pokud mám píchané uši. Děkuji za odpověď

56 Miroslav  (11. 10. 2013, 19:32) - IP: 90.176.98.103

Zdravím, zajímavý článek. Měl bych doraz jestli (studuji strojní školu a chci se stát pilotem) a mám dotaz jestli na pilota musím mít na škole samé jedničky a nebo je to mýtus minulosti? Samozřejmě ne propadat! Kolem té 2-3?

57 Ondra  (15. 10. 2013, 9:27) - IP: 80.250.2.234

Je jedno jakou střední, musíš mít prostě minimálně maturitu. Na známky se nikdo nikdy dívat nebude.

58 Jakub  (16. 10. 2013, 15:43) - IP: 109.80.230.163

Co musím umět za jazyky? stačí němčina?

59 Jakub   (16. 10. 2013, 16:45) - IP: 109.80.230.163

Už jsem tu psal , mohl by mi někdo doporučit nějakej výcvik ? Mám na to čas , je mi 15 ale ještě jedna věc , co bych měl mít za školu ? stačí dopravní s maturitou? předem děkuji za odpověď

60 Jan  (16. 10. 2013, 18:15) - IP: 109.80.230.163

Je momentálně na trhu hodně pilotů? jestli má cenu dělat papíry , abych pak dal 1 000 000 do papírů a bylo mi to k ničemu jelikož mě nikde nevezmou

61 Ondra  (16. 10. 2013, 21:16) - IP: 88.103.72.112

No hele, prvně si přečti tuto diskuzi:
http://www.laazatec.cz/clanek464.html#komentare
najdeš tam asi opravdu všechny odpovědi.
Nicméně:

Němčina je ti nanic. Mluví se anglicky, to je prostě holej fakt.
Výcvik je všude stejný dle osnov, takže záleží jen na škole, kterou si vybereš. Jsou lepší a jsou horší, záleží, co hledáš.

Momentálně je opravdu hodně pilotů. Papíry nestojí milion, ale miliony dva, bohužel. A je to loterie, prostě až když to máš vše hotovo, tak pak se můžeš ucházet o práci a první roky chroustat hřebíky, protože to nebude nic moc placené. Opět realita dnešní doby a mladých pilotů. Nicméně, zatím se dostal každý, koho znám, takže posbírej 2 000 000 dohromady a pak do toho investuj, stojí to za to :)

62 Jakub  (17. 10. 2013, 13:20) - IP: 109.80.230.163

Děkuji za odpověď , jak to tady čtu , tak zas tak bohatý nejsme no takže nic :/

63 Jakub  (17. 10. 2013, 15:29) - IP: 109.80.230.163

http://www.flyforfun.cz/cs/letecky-vycvik-atpl.html
třeba tento je za 990 000

64 Jakub  (17. 10. 2013, 15:31) - IP: 109.80.230.163

stačí tento?

65 Ondra  (17. 10. 2013, 20:40) - IP: 88.103.72.112

kde máš zkoušky, teorii, přistávací poplatky, přibližovací poplatky atd? To naskáče.

Navíc tady není typovka, která stojí cca 700 000 Kč.

Opravdu to stojí ty peníze, co jsem řekl, bohužel, takže je to na mnoho let. Já taky neměl 2M pohromadě a platil to všelijak. Můj web jsem tady už zmiňova, ale pokud chceš vědět, jak jsem já začal létat, viz: www.dreamer.cz
Napsal jsem tam celou cestu, včetně cen atd.

Jestli chceš létat, zajdi si udělat kurz na větroně, více stejně zatím nemůžeš. Jestli tě to bude bavit i v 18-ti, udělej si PPL a pak dále. Hlavně udělej střední, to je základ a nezbytné minimum.

66 Jakub  (17. 10. 2013, 20:50) - IP: 109.80.230.163

Děkuji za pomoc :)

67 Jakub  (18. 10. 2013, 13:49) - IP: 109.80.230.163

Když si udělám i ,, vejšku" bude to pro mě mít nějaké plus?

68 Jakub  (18. 10. 2013, 14:43) - IP: 109.80.230.163

Ty papíry na ultralehká letadla stojí přibližně kolik? a omlouvám se že tu snad jako jedinej otravuju :D ale je to pro mě důležité

69 ¨Miroslav  (20. 10. 2013, 16:31) - IP: 90.176.98.103

No na ultralehká letadla strojí okolo 100 00,-Kč a méně záleží u jaké letecké školy to chceš dělat.

70 Jakub  (20. 10. 2013, 19:53) - IP: 109.80.230.163

FLY FOR FUN - http://www.flyforfun.cz/cs/letecky-vycvik-ull.html

71 Ondra  (21. 10. 2013, 10:28) - IP: 80.250.2.234

Vejška nemaá na létání vliv, ale je to plus v tom, že když nebudeš moci létat, máš titul a školu, kterou můžeš použít.
ULL papíry jsou pro zábavu, na nic jiného, pokud chceš jednou létat profi, tak jdi rovnou na PPL.

Peníze neřeš, kde co sleví a kde je co levnější, stejně to pak bude 2M cca stát...

72 František  (23. 10. 2013, 9:59) - IP: 195.47.111.155

Dobrý den! Nosím brýle, je to problém, který znemožňuje studium profesionálního pilota? Někdo říká, že ano, někdo že ne......Díky.

73 Ondra  (24. 10. 2013, 13:09) - IP: 80.250.2.234

Františku, přečti si diskuzi na této stránce:

http://www.laazatec.cz/clanek464.html

tato otázka a mnoho jiných je tam zodpovězeno hned několikrát...

74 Jan Válek  (24. 10. 2013, 19:59) - IP: 46.13.243.72

Dobrý,den chtěl bych se zeptat kam mám jít na střední školu leteckou když chci být dopravním pilotem jake jsou pozadavky jaký průměr vyžadujete potreboval bych to v Brně. Předem děkuji za odpověd. Díky Jan Válek :)

75 Miroslav  (9. 11. 2013, 21:20) - IP: 90.176.98.103

Lidí, mám dotaz, jak nejlépe začít s leteckou kariérou?

76 Ondra  (11. 11. 2013, 7:25) - IP: 80.250.2.234

Vyhrát sportku, pak je to nejlepší jak začít.

77 Radim  (8. 12. 2013, 19:29) - IP: 94.229.92.147

Zdravím,chtěl jsme se zeptat,jestli je problém,když jsem po operaci kyčle,ale nemám umělý kloub se na tuto školu dostat.Díky

78 Ondra  (10. 12. 2013, 9:07) - IP: 80.250.2.234

Co takhle se na to zajít zeptat na ULZ? Tady nejsou doktři, ale většinou piloti a jiný personál...

79 Ondra....  (25. 4. 2014, 20:36) - IP: 90.177.21.174

Zdravím,
je mi 12 let a mím snem je stát se pilotem. Má dotaz, když mám astma(poslední zmínka asi ve 2) můžu se stát pilotem?

80 Martin  (12. 10. 2014, 2:01) - IP: 85.71.1.220

Dobrý den,
jsem ve třetím ročníku gymnázia a už bych se měl pomalu rozhodovat, na jakou vysokou školu půjdu a jedna z možností by pro mě byla volba povolání pilota. Problém je, že vůbec nevím, co to obnáší, takže bych se chtěl zeptat na pár otázek.
Existuje taková škola v Brně? Kolik peněz je třeba investovat, abych se mohl stát pilotem?

Děkuji moc za odpověď.

81 ondra  (13. 10. 2014, 14:17) - IP: 80.250.2.234

Martine, přečti si pořádně tenhle článek. A když ti neodpoví na otázky, přečti si tenhle: http://www.laazatec.cz/clanek464.html

a kompletní diskuzi k tomu - ta je hodně důležitá.

A možná ti pomůže i tenhle: http://www.dreamer.cz/blogs/?p=27

Hodně štěstí :)

82 Helena Martinovská  (10. 8. 2017, 14:51) - IP: 2a00:1028:8b41:f8be:1974:ec56:3411:7845

Dobrý den! Chci se zeptat, je problém tetování? Pát lidí mi řeklo, že "budoucí" pilot by ho neměl mít....

Vložte komentář:

Jméno:
E-mail:
Komentář:
Napište první a osmé písmeno ve slově ultralight:
Odesláním příspěvku souhlasíte se zveřejněním IP adresy Vašeho počítače. Dle IP adresy lze Váš počítač identifikovat.

Tip Neorientujete se na těchto stránkách? Podívejte se na seznam všech článků seřazených podle data publikace.

Žatecké info provozuje Martin Krupka | Copyright © 2002- 2017 | ISSN 1214-5882 | Piště na: krupka.mar@gmail.com
Žatec | Inzerce Žatec | Práce Žatec | Byty pronájem Žatec | Letní kino Žatec | Dočesná 2015 | Chmelfest
Přístupy celkem: