Žatecký slet je jednou z nejnavštěvovanějších akcí regionu. Jeho konání finančně podporuje Královské město Žatec.
PRODÁM: Prodám nový kompletní motor Verner JCV360 s dvoulistou kompozitovou vrtulí, včetně kužele, chladičů. Cena 55000,-Kč. Více info na tel.: 603305058
Ty nejlepší letecké fotografie najdete na stránkách Airplane-pictures.net. Denně nové fotky.
Dobrý den,
četl jsem zde článek o tom, jak se stát profesionálním pilotem a
potřeboval bych s něčím poradit.
Za rok mě čeký maturita na gymnáziu a pak se chystám
pravděpodobně na DF CVUT. Chtěl bych si kurz dopravního pilota platit postupně, tady
modulovým způsobem.
Největší strach mám ze zkoušky zdravotní způsobilosti, jsem
totiž alergik (na pyl) a potřebal bych vědět, zda i s tímto omezením můžu toto povolení
získat (jinak jsem naprosto v pořádku a alergické problémy jsem měl naposledy jako dítě).
Druhá otázky je, zda nevadí, že bych tuto zkoušku dělal např. v lednu příštího roku,
ale celkový kurz bych ukončil až třeba za 6 let? Budu muset zdravotní zkoušky opakovat?§
Děkuji mnohokrát za jakoukoli odpověď:)
S pozdravem, Ronnie
Takhle to není. Pokud chceš jít na ČVUT, tak musíš mít pen íze pokupě, protože v rámci
školy se to dělá výhradně integrovaným způsobem. Modulově si to můžeš děla v aeroklubu
nebo komerční škole při nějakém zaměstnání nebo jiné normální škole.
Takhle jednoduše
s tou alergií, ti nikdo neodpoví. Samozřejmě záleží na tom, jak vážnou a silnou alergii,
jak se projevuje a tak. To ti řekne až na místě doktor na ÚLZ.
Pokud si to chceš
dělat modulově, tak zajdi co nejdřív do nějakého aeroklubu ať neztrácíš čas a než začneš
lítat, tak budeš potřebovat 2. třídu - ta stojí dva tisíce a při prohlídce se vždy ptej,
zda bys s tím proščel i na první třídu a budeš mít přehled raz dva. Motorově můžeš lítat
od 17 let
Nemyslel jsem studovat na Dopravní fakultě hned od začátku profesionálního pilota, možná bych raději vyzkoušel nějaký jiný obor a pak, po ukončení, bych na prof. pilota přešel. Budu si muset tak či tak platit školné sám a k tomu našetřit okolo 1 milionu korun na kurz, tedy raději modulově. Nejblížšího leteckého lékaře už jsem kontaktoval, domluvím si prohlídku a uvidim, zda to má cenu. Nevím, zda je nutné mít povolení 2. třídy, zda není lepší rovnou zdr.způsobilost 1. třídy a nevyhazovat trošku zbytečně dva tisíce kurun...:/
No to je mylná úvaha. 1.třídu musíš obnovovat každých 12 měsíců na ÚLZ, zatímco ve svym
věku máš 2. třídu na 60 měsíců a ještě k tomu ti jí může prodloužit kterýkoliv určený
sportovní lékař. Za každé prodlužování se samozřejmě platí. Rozdíl v nákladech je tedy
značný a 1. třída ti těch 6 let bude k ničemu.
Kromě toho, vstupní prohlídku
1. i 2. třídu ti nemůže udělat "nejbližší letecký lékař" ale pouze ÚLZ.
A jen tak mimochodem, proč při prohlídce o nějakejch alergiích zbytečně mluvit...
Ano, už jsem si vše pozjišťoval, za dva týdny mě čeká prohlídka zdravotní způsobilosti 2.
třídy:)
S alergií se samozřejmě nikde chválit nebudu, ale když se mě lékař zeptá,
nemůžu lhát. K prohlídce je nutná dokumentace od lékaře a tam je to uvedeno, navíc je
možné, že by ji nějaký test odhalil...spíše si za dva týdny pozjišťuji, zda by vadila při
zjišťování zdr. zp. 1. třídy, tam ji ale už pak neuvedu.
Ja byt tebou tak bych doktorovi reknul o ty alergii. Predstav, ze si prave zacal litat
komercne, mas splacet uver a neprojdes dalsi prohlidkou, protoze se u tebe objevila
alergie z detsvi. Budes pilotem s dluhama, a delat asi praci kterou jsi si nevysnil.
Zkus zkontaktovat nejakyho dopravniho pilota osobne(nejlepe u piva) at se dozvis neco vic
o letani nez z clanku. Par jich lita v aeroklubech tam se k nim snadno dostanes.
Tak tedy na zdravotní prohlídce jsem byl včera a jsem rád, uvedl jsem všechny informace
zcela pravdivě.
Alergie problém je, ale pouze tehdy, když musíte užívat léky
pravidelně (Zodac např.), pak vám zdr. způsobilost nedají. Pokud se u vás alergie
neprojevuje (ale byla v minulosti), pak není problém získat i 1. třídu.
Ptal jsem se
na mnoho dalších podrobností, takže pokud se na prohlídku chystáte a máte z něčeho obavy,
napište mi na i.Jacques@seznam.cz, rád poradím;)
Dovolim si napisat par riadkov o ULZ kedze na slovenskych strankach taketo forum neexistuje.Takze som cerstvy absolvent-neabsolvent ULZ,siel som koli Ziline,kde som chcel studovat,resp urobit si integrovany vycvik CPL IFR MEPL a ATPL,samozrejme bez medical class 1 to nema zmysel.Vcera som si uzil v Kosickom ULZ,kde ma "jedna phdr",odporucala stiahnut ruky od letectva koli povestnemu "kombajnu"-paky pedale,kde som si dovolil 1x potiahnut nieco ine ako som mal,a udajne na zaklade mojich testov.Mna najviac dojalo to,ze pani PHDR,si vsetky moje spisy precitala za REKORDNYCH 10 sekund,kde nezasadala ziadna komisia,cize to bol jej subjektivny nazor,na ktory ani nemala dostatok casu.Ale:poznam pripady,konkretne 2,kedy presne tato ista pani letecka psychologicka,vypoklonkovala pilota ze nech sa ani nesnazi dostat sa k letectvu.Dnes tento pan pilot uspesne lieta MIG 29 na Sliaci.Pytam sa kde je spravodlivost?Ake mam pravo?Udajne si to zopakovat ale az o pol roka.Mysli si ze na ULZ ide aj o stastie,aj o to ,ako sa clovek vyspal..Kazdopadne vas takyto psycholog zarazi riadne do zeme,ze neviete kde je sever.
Zatím pouze z doslechu: Napoprvé prychotesty na 1. třídu neudělá nikdo a psycholog ho pak pěkně koupe stylem, že obchoďák je výběrová záležitost a pak mu nabídne buď možnost zkusit si to za půl roku znovu, nebo okmžitě. Pokud si to zopáknete okamžitě, většina z těch, co mi to vyprávěli, na podruhé prošla.
Tak jsem prošel přes ULZ, s tím psychologem je to pravda, na 1. třídu jsme tam byli tři a na poprvé nás všechny vyhodil.
Ahoj, já 1. třídu udělal v pohodě a ostatní taky. Nedělal bych z toho zase takovou vědu. Hodně štěstí. P.
Tak já jsem byl na ULZ dneska a můžu jedině potvrdit, co zde bylo řečeno. Jeden z testů si příští tejden zopáknu. A psycholog mě taky velice důkladně zdeptal. Můj kolega ještě v dotazníku napsal ČVUT s dlouhým Ú a za to ho seřval tak, že nevěděl jak se jmenuje.