Mapa webu
    Letectv?z  Flight.cz  V?a.cz  L-39 Výcvikový systém  L-39 - Czech Jet Team  www.plachteni.cz  Letecké filmy 

Letošní Žatecký slet se koná v sobotu 14. června 2014. Akci podporuje královské město Žatec.

Letecký bazar

PRODÁM: M–14V–26 Radian elgine for sale! Kamov Ka-26

Operating time expired and there is no documented!

From Hungary

Price: 1200 Euro

.

Vstupte do bazaru

Letecká fotogalerie

Ty nejlepší letecké fotografie najdete na stránkách Airplane-pictures.net. Denně nové fotky.

Okruhy
Průvodce leteckým výcvikem (16)
2. 6. 2004- Marcela Fialková

Na okruzích jsem zažila v podstatě tři období.

Zephyr školy Fly For Fun na okruhu

Zephyr školy Fly For Fun na okruhu

Nejdříve Nadšení: Při okruzích totiž poprvé člověk létá "skutečnou" úlohu - od startu, přes let po okruhu spojený s radiokomunikací až po rozpočet na přistání a samotné přistání. Přestože se to nezdá, je to poměrně dost činností pro začátečníka nových a zcela rozdílných. Vzhledem k tomu, že je jich hned tolik, zdá se ze začátku člověku, že mu to jde. Co na tom, že samotné přistání při prvních mnoha okruzích v podstatě odpilotuje instruktor. Při prvních mnoha okruzích je totiž pořád co se učit a také se daří pořád něco zlepšovat a proto máte pořád dost příležitostí k tomu mít radost ze svých pokroků.

Poté Deprese: Přijde ale chvíle, kdy se dosud velké pokroky zmenšují a zůstává stále ten velký balvan, který tlačíte před sebou - přistání! Já jsem po několika dlouhých hodinách zjistila, že již velké pokroky na okruhu nedělám, pořád však za mě v podstatě přistával instruktor. Při přistání stačí totiž drobná chybka a pak ji již musí razantnějším zásahem opravit instruktor. Pak již to ale není normální ale opravované přistání. To vše se navíc odehraje během dvou vteřin, kdy si sotva stačíte uvědomit v čem ta vaše chyba spočívala a další možnost to zkusit máte zase až po pěti minutách letu po okruhu. A následuje další chyba a další oprava instruktorem a zase znovu...

Sova v Letňanech

Sova v Letňanech

Když se to opakuje dostatečně dlouho, člověk trošku ztrácí motivaci. Je ale třeba myslet na to, že to nikdy není ztracený čas. Létání je hlavně o zkušenosti, odhadu a ten získáte jen při létání. Každý okruh i když se zkaženým přistáním vám tedy hodně dá. Při každém okruhu se zlepšuje váš odhad pro rozpočet na přistání, výšku letu, ale hlavně cit k letadlu. Ten je podle mě skoro tou nejdůležitější věcí. Vycítit co dělá letadlo a vaše neumělá, nebo umělá pilotáž, a co dělá vítr nebo termická či mechanická turbulence je ale možné právě jen opakovaným létáním. Na okruhu se naučíte přirozeněji zatáčet bez neustálého hypnotizování kuličky, fixovat si polohu letadla vůči horizontu tak, abyste jako já během letu v poloze po větru nenastoupali někdy i 70 výškových metrů, odhadovat rozpočet na přistání, komunikovat rádiem, ale i sledovat provoz kolem sebe a reagovat na něj...

Během létání okruhů podle mě také mnoho lidí svůj výcvik přeruší. Jednak je to ta pravá chvíle, kdy se ukáže, že létání přece jen stojí víc, než si adept původně představoval. Druhým důvodem je podle mě právě to období deprese, kdy se jakoby nic nedaří a člověk začíná mít čím dál tím větší pocit, že létání není pro něj, nebo spíš že on není ten správný typ pro létání. Pokud jste právě v této fázi svého leteckého vývoje tak nevěšte hlavu! Přijde chvíle, kdy se to všechno spraví a bude líp:-)

Zephyr startuje z dráhy 33 letiště Sazená

Sova v Letňanech

Po velmi velmi dlouhé době Znovu nadšení: Po velmi a velmi dlouhé době a mnoha a mnoha odlétaných okruzích se stane to, že letadlo nad dráhu přivedete na správné rychlosti, podrovnáte v dobré výšce, nenecháte éro vyplavat postupně přitahujete, vytrácíte rychlost a pak to měkce dosedne na pádové rychlosti na hlavní podvozek, ještě pořád přitahujete a pomalu položíte příďák... V tu chvíli sice není čas na nějaké velké nadšení, protože je třeba dát klapky, plnej plyn a zase nahoru, ale pak vám to dojde. Přistáli jste sami...

Ani v tu chvíli není ale vyhráno, ještě mnohokrát přistání zkazíte, protože každý let je jiný, vítr pokaždé fouká trochu jinak a vůbec... Ale přistáli jste sami!!! Ještě dalších u mě aspoň 20 samostatných přistání trvalo, než jsem i já začala cítit, že je to docela dobré, no a dalších aspoň 20 okruhů to trvalo mému instruktorovi. Je totiž velmi přísný:-)

Pokračování: Moje první letecké závody (PLV 17)

Všechny díly: Průvodce leteckým výcvikem

Tento článek je trvale uložen v archívu v sekci: Letecký výcvik

Letecká reklama

1 Kristýna  (4. 2. 2013, 12:45) - IP: 84.244.117.22

Musím pochválit Vaše krásné články, naprosto vystihují moje pocity z létání :)

2 Adam  (4. 2. 2013, 14:30) - IP: 88.100.222.132

Občas jsem míval podobné pocity (až depky) a plně souhlasím s Marcelou, že i když se přistání nedaří, tak čas strávený v letadle v žádném případě není zbytečně ztracený, ba naopak každá minuta nahoře je pro sbírání zkušeností důležitá.

Vložte komentář:

Jméno:
E-mail:
Komentář:
Antispam - opište číslo:
Antispam number
Odesláním příspěvku souhlasíte se zveřejněním IP adresy Vašeho počítače. Dle IP adresy lze Váš počítač identifikovat.

Tip Neorientujete se na těchto stránkách? Podívejte se na seznam všech článků seřazených podle data publikace.

!!! Nechcete aby vám unikl nějaký z našich nových článků? Přečtěte si více o novinkách na e-mail.

Žatecké info provozuje Martin Krupka | Copyright © 2002-2013 | ISSN 1214-5882 | Piště na: krupka@martinkrupka.cz
Žatec | Inzerce Žatec | Práce Žatec | Byty pronájem Žatec | Letní kino Žatec | Dočesná 2014 | Chmelfest 2014
Přístupy celkem: